"'אתה אוהב סרטי פורנו', המחקר מגלה"


נכתב בתאריך: 16/09/2023

שתף / שתפי את הסיפור בפייסבוק או בוואטסאפ

זה לא סוד שלזרם המרכזי בחברה יש מערכת יחסים מורכבת עם פורנו. יש לנו גם אנשים שהם אובססיביים לזה וגם אחרים שהם מתנגדים לה בתוקף. אבל גם מי שמתנגד לא יכול להכחיש שיש עניין עצום בבידור למבוגרים. מחקר שפורסם על ידי אוניברסיטת אינדיאנה אישר כי סרטי פורנו אכן אהובים על ידי רבים.

המחקר סקר 379 משתתפים שנבחרו באופן אקראי מתוך סטודנטים באוניברסיטה. הוא כלל שאלות על התדירות שבה הם צופים בסרטי פורנו ועל תפיסתם את הפורנו באופן כללי. 64% מהנשאלים דיווחו כי צפו בסרטי פורנו. באשר לעמדות, 57% מהנשאלים אמרו כי הם מאמינים שאנשים בחרו לצפות בסרטי פורנו מתוך סקרנות ולשם הנאה מינית. יתר על כן, 42% מהמשיבים דיווחו כי העניין שלהם בפורנו היה חיובי או ניטרלי.

המחקר גם עזר להפריך את המיתוס שרק גברים צופים בסרטי פורנו. אמנם נכון שהמשיבים הגברים נטו יותר לצפות בסרטי פורנו מאשר נשים (76% לעומת 52%), אך חלק ניכר מהנשים (48%) הסכימו לצפות בסרטי פורנו. זהו ממצא חשוב מכיוון שהוא מפריך את הרעיון שפורנו מיועד רק לגברים. למרות שכמה הבדלים מבוססי מגדר התגלו בסקר, הקונצנזוס הכללי מצביע על כך שסרטי פורנו אינם רק זכות גברית.

כמובן, הסקר חשף גם כמה מהחסרונות שהצופים תופסים כשמדובר בסרטי פורנו. חלק ניכר (42%) מהמשיבים דיווחו כי הם מאמינים שלפורנו יש השפעה שלילית על האופן שבו אנשים רואים מערכות יחסים. ביקורות נפוצות אחרות כוללות שסרטי פורנו אינם מציאותיים או משפילים נשים. ממצאים אלה מציעים תובנה מסוימת מדוע, למרות הפופולריות הנרחבת שלו, סרטי פורנו נותרו מקור למחלוקת.

בסך הכל, הדו"ח שופך אור מעניין על הצפייה בסרטי פורנו. בעוד שחלק מהביקורות נגד פורנו עשויות להיות תקפות, ברור שלסרטי פורנו יש מקום חשוב בחברה בכללותה. בין אם זה גילטי פלז'ר או סוג של חקירה עבור חלק, זה בטוח לומר כי סרטי פורנו תופסים מקום בולט בחייהם של רבים.

התגובות נבדקות לפני הפרסום

מאמרים נוספים

לחקור את העיר התוססת של תל אביב: מיזוג של מודרניות ומסורת
חדש!

לחקור את העיר התוססת של תל אביב: מיזוג של מודרניות ומסורת

תל אביב, הידועה גם בשם "העיר הלבנה", היא מטרופולין שוקק ודינמי הממוקם על חוף הים התיכון של ישראל. זוהי עיר […]

לקריאה »
נערות ליווי, הידועות גם בשם נערות ליווי, היו חלק מהחברה במשך מאות שנים ומילאו תפקיד משמעותי בתרבויות וחברות שונות לאורך ההיסטוריה. למרות אופיין השנוי במחלוקת, נערות ליווי המשיכו לשגשג ולספק שירותים לאנשים המחפשים חברות, אינטימיות ולפעמים בידור. במאמר זה נעמיק במקצוע נערות הליווי, נחקור את ההיסטוריה שלהן, את עבודתן ואת ההשפעה שיש להן על החברה.
לשבור את המעגל: להתגבר על הסכנות של התמכרות לפורנו

לשבור את המעגל: להתגבר על הסכנות של התמכרות לפורנו

פורנוגרפיה קיימת כבר מאות שנים, אך עם עליית הטכנולוגיה והנגישות הקלה, נוכחותה הפכה בולטת יותר בחברה שלנו. היא הפכה כעת […]

לקריאה »